Saç Kıran


Saçkiran saç,sakal,bıyık,kaş gibi tüm kıllı alanlarda görülebilen bölgesel saç dökülmesidir. Dökülme alanları genellikle keskin sınırlı ve para gibi yuvarlak şekillidir.En sık görüldüğü yer saçlı deridir ve her iki cinstede görülür.

Saçta Saç Kıran

Saçta Saç Kıran

Kaşta Saç Kıran

Kaşta Saç Kıran

Saçkıranda saçsiz alan bir veya çok sayida olabilir.En sık görüldüğü yaş 20 yaş altıdır.

Saçkıran Nedenleri

Saç Ürünleri

Saçkiran hastalığı nedeni genellikle bilinememektedir. Ancak stresin en sık rol oynadigi düsünülmektedir. Saçkiran hastalarinda hormon (guatr) problemleri yani  ve kansizlik siklikla görülebilmektedir. Ancak bu hastaliklar saçkiranin nedenidir demek zordur.

Saçkıran hastalığı genellikle kendiliğinden düzelirTedavi edilmese bie vakaların yarıya yakını 6 ay 1 yıl içinde aynen eskisi gibi olur.

Erken yaşta başlamış ve yaygın olan saç kıran hastalarında  hastalığın  iyileşme ihtimali daha düşüktür.

Saçkiran hastalarında teşhis koydurucu laboratuar testleri yoktur.

SAÇKIRAN TEDAVISI

Hiçbir tedavi yapılmasada kendiliğinden düzelebilmektedir ama yapılan tedaviler iyileşme yüzdesini artırmaktadır.

Minoxidil içeren spreyler (HGF,rogain,rogan,minoxil,spectral) dökülme alanına günde 2 kez uygulanır.

Kortizon içeren kremler

Hafif vakalrda başlangıç düzeyinde anlamlıdır ve iyi cevap alınır.

Dökülme alanına kortizon enjeksiyonu

Saç dökülmesi olan bölgeye belli oranlarda, çok ince uçlu iğneyle deri içine kortizon enjekte edilir.Genellikle çok güzel sonuçlar alınabilir.

Kortizonlu hap yada iğne ile tedavi

Kortizonun yan etkileri sebebiyle son tercih gibi düşünülür daha çok şiddetli vakalarda kullanılır.

Bölgesel antralin:

Antralin pomat şeklinde uygulanir. Deriyi tahriş ederek etkili olmaktadır.

Psoralen ultraviyole A (PUVA):

Diğer tedavilerden yanit alınamamış hastalarda uygulanan tedavi yöntemidir Ultraviyole A ışığı, psoralen maddesi içilerek veya saçkıran bölgesine sürülerek hastalıklı bölgeye uygulanır.

Bölgesel tacrolismus vepimecrolismus:

Yeni denenmeye başlamış ilaçlardır.Tedaviden başarılı sonuçlar alınabilmektedir.

Saç ekimi yaparak saçkıran tedavisi

Kalıcı tedavi sağlar istenildiği kadar sık ekim yapılabilir ve ekilen saç,kaş.sakal ve bıyık dökülmez.

33 Responses to “Saç Kıran”

  1. saçkırana şarlatan Diyorki:

    20 YILDIR SAÇKIRAN TEDAVISI YAPIYORUM BUYURUN GELIN SADECE 1 AYDA SACINIZ SAKALINIZ YERINE GELICEK
    Moderatör
    Küçük atsaydınız da yiyecek kadar salak civciv bulursanız yerdi belki :)
    bir ayda saç çıkmazki

  2. egedeniz Diyorki:

    Sackıran olmuş sac boyanırmı
    moderatör
    evet boyanabilir

  3. Mert Diyorki:

    Hocam merhaba bende 10 yıldır saçkıran var.5 yaşında başladı.bune ne çözüm önerebilirsiniz .kortizon tedavisinin yan etkileri çok mudur?
    moderatör
    bölgesel kullanıldığı için fazla yan etki yapmaz

  4. betül Diyorki:

    arkadaşlar bende 3 yaşından beri var hepsinide denedim ilk yılda ilaçlı tedavi yaptırın olmazsa ole yaşamaya çalışın ve ilerleyen yaşlarda düzeleblir diyen doktorlarada gülün geçin ben alştım bi kız olarak herkeste alışablir peruklar ve yapıştrma kaşlar kirpikler var…

  5. şeyhhmus Diyorki:

    arkadaşlar saç kıran olan bölgeye 3 diş sarımsak ve kaşık zencefil ve yarım batdak su ile kaynayana kadar ısıtın sonra biraz bekletin son saçkıran olan yere sürün ve her sabah küçük bir parca sarımsak yutun bunu haftada 2 kez yapın ve sonucunu görün selam lar isterseniz güven meyin ama ben bunu yaptım ve oldu

  6. mehmet Diyorki:

    Arkadaşlar benimde gezmediğim doktor , göstermediğim üniler ve küp şekerle kanatıp sarımsak sürmak veya sirke , tuz bunlar boşuna ve zaman geçtikçe ilerlemesi tehlikeli bir hastalıktır. Bende 1 tane varken 4 tane oldu bu süre kaybımda. İnternette yok kesin çözüm garanti ediyoruz şampuan veya kremlere inanmayın benim bu konuda ağzım çok yandı çok paralarım gitti.. Vereceğim leo bey sizinle birlikte eczaneye gidip özel karışım ve merhemiyle sizlere teslim ediyor ve garantisinide veriyor.
    Saç kıran şikayeti olanlar leo beyi aramalarını tevsiye ederim 3 haftada geçiyor ve garanti vermektedir. Kesinlikle sarımsak sürmeyeniz cilt derinize zarar verip , Kıl köklerini kaybedebilirsiniz. şarlatan@hotmail.com mail veya 0538 … .. .. numarasından ulasabılırsınız.Allah acil şifalar versin..
    moderatör
    natura çam yağını üretip satan sahtekarın bölgesel bayisi galiba :)

  7. engin Diyorki:

    Saçim sakalim biyigim kasim basta olmak uzere vucudumdaki heryer dokuluyo ama bolgesel degil hormon troid ve kan testlerim nlrmal cikti bunun sebebi nedir
    moderatör
    stresten olabilir

  8. adem Diyorki:

    merhabalar,
    ben yaklasik 3,5 senedir sakalkiran hastaligiyla mucadele etmekteyim uzman doktor bana beklememi tavsiye etti. dökülen yerler 6 ay icerisinde yeniden hic birsey olmamis gibi cikiyor. ama baska yerlere sicriyabiliyor, artik kendimle ugrasmak istemiyorum,saatlerce aynanin karsinda durup dökülen yelleri seyretmek istemiyorum. bunun sakal ekimi disinda herhangi bir tedavisi var mi. Varsa lutfen buraya paylasabilirmisiniz. Saygilarimla
    moderatör
    tekrar çıkıyorsa sakal ekimi yapılmaz
    dermatolog kontrolünde olun

  9. burçin Diyorki:

    En son PUVA terapisi yaptim… yine enjection yapmam lazim

  10. burçin Diyorki:

    Merhaba ben yaklasik 15-16 senzdir saçkiran hataligina yakalandim… Busuru tedeviyi tamamlanmadan yaptim.ama saclarim.belirli bolgelerde cikip geri dokuluyor.. Bana care yolu gosterseniz… Tabi ki sifa allahtan ama bu halimden utunmaya basladim…
    moderatör
    dermatologla görüşüp kortizon enjekter ettirmeniz n pratik çözümdür

  11. sevil Diyorki:

    benmde sol kaşım ve saçımın tepesınde dokulme oldu doktor stresten oldugunu soyledı ekımde başladı kaşım yavaş yavas dokuldu 4 ay sonra saçımda cıktı kaşım tuy halıne donuştu ama saçm tam tepem 1liradan buyuk açık hazıranda dugunm olucak yard edın lütfennnnn:(:(:(
    moderatör
    dökülme durduktan 8 -10 ay sonra ekim yapılabilir
    ekim dışı tedavi için dermatolog kontrolünde olmalısınız

  12. hakan Diyorki:

    meraba benım oglum 5 yasında ıkı sene once ensede metal para buyuklugunde sac kıran olustu ve zamnla tum saclarını kaybettı yakşasık bır yıldır kel oglan gıbı dr bı sonuc alamadık o tahıl bu tahlıl halen tahlıl bı sonuca varamadılar ve okul yasıda geldıyınden bu konu bızı cok uzuyor lutfen daha onceden bu sorunla karsılasıpta sorunu halleden arkadaslar yazsın tşkler.

  13. serpil Diyorki:

    meraba benim esimdede olduu sackirann birmilyon buyuklugunde acaba gercek den caresi nedirr yorumunuzu bekliyorumm tesekkeurler
    moderatör
    bence bir dermatologun takibinde olmalı

  14. Murat Diyorki:

    Merhaba hocam benim sacımda 3 gündür bozuk para büyüklüğünde 1,5 cm kadar sac dökülmesi meydana geldi ne yapmalıyım yardımlarınızı rica ediyorum ACİL.
    moderatör
    dermatologa muayene olun

  15. sezgin Diyorki:

    acil! benim saçım 2 ay önce dökülmeye başladı ama bu dökülme aralıklı değil komple elimi attığımda saçlar avuc avuc geliyodu banyoda su alıp götürüyordu ben kazıttım ama şu anda yani 2 ayda 2 milim ancak uzadı ve yine dökjülüyor bir yandan çıkıyo ama kuvvet yok ben hissetmiyorum sakal kaş kaiprik dfe öyle bu saç kıran mıdır ne yapmalıyım.
    moderatör
    dermatologla görüşebilir veya bilimsel ilaçlar kulalnabilirsiniz.Dünyada saç dökülmesinde etkili olduğu bilinen 3 madde vardır 1-procapil sprey 2-minoxidil sprey 2- finasterid tablet, bunlardan procapil içeren spreylerden birini ,yada minoxidil içeren spreylerden biri ile finasterid içeren hapı birlikte kullanarak en yüksek (% 92) başarıyı elde edebilirsiniz. Bunların yanında günde 2 mg B7 vitamini (biotin) tablet veya biotinli şampuan kullanırsanız var olan saçlarınızın kalitesini de artırabilirsiniz. Ayrıntılı bilgi için http://www.sacilaclari.com

  16. samet Diyorki:

    hocam merhaba 19 yaşında bir oglum var 8yıl önce saç kıran başladı tedavi olmasına ragmen hastalıgı bir türlü durduramadık kafasının farklı bölgesinde eski dökülen yerden sarmısak krem kortizon tedaviyle geliyor diger taraftan dökülmeye devam ediyor yardımınızı bekliyoruz.
    moderatör
    burdan yardımcı olmak zor,dermatologun takibinde olmalısınız

  17. celo Diyorki:

    hocam bende de yaklaşık 10 sene önce sackıran olmustu.ama tedavim yarım kaldı.şimdi sacımın bellı bır bolumunde hala var.acaba hala tedavısı varmı?yoksa sac mı ektırmem gerekır.tsk.
    moderatör
    artık tek çözüm saç ekimi

  18. baki Diyorki:

    merhaba hocam.benim önce sakalımda bir bozuk para buyuklugunde 3 yerde çıktı.sonra kafamda tepe bölgemde aynı şekilde ikitane bozuk para buyuklunde bu illetle karşılaştım.pskolojim bozuldu.iğne yaptırdım iki defa ve bi karışım aldım eczaneden beyaz beyaz sakalımda bikaç tane çıktı ama sacımda yok çıkarmı ne dersınız ????yada ne yapmam gerekmekte???
    moderatör
    dermatolog kontrolünde 1 yıl bekleyin çıkma ihtimali yüksek

  19. ceki Diyorki:

    evet yardım

  20. okan Diyorki:

    benimde saç kıran olmuştu … yaşlı bi berber amcadan bi ilaç aldım doktorlar yapılışını istyolar vermiyorum demişti ben pek inanmamıştım ama ilk sürmemde saçlarım gel meye basladı çok şaşrdımm ve sevindim….

Yazıya Yorum Yap